Oct 1, 2013

Shaklee sana sini

Shaklee.. sekarang ni, siapa yang tak kenal produk ni kan. Kalau bw, melata2 jumpa tanda ni.. ramai sudah nampaknya yang join membership dengan produk ini. Saya? Ehee dapat juga pelawaan jadi ahli, sebabnya saya cuba minta diskaun masa beli.. setakat ni, belum lagilah .. esok lusa tak tau.. lagi pun tak reti sangat meniaga ni...

Kisahnya saya dengan shaklee.. seingat2 lupa, semasa mengandungkan TM dulu, mungkin saya dah pun consume barangan shaklee. Semasa checkup, gynea ada cadangnya 2 item, minyak ikan dan soya... tapi mengenangkan saya dgn soya yang tidak begitu mesra, saya memilih minyak ikan saja. Sebotol.
Sekarang bila melata2 orang recommend shaklee, saya pun beli, set untuk wajah la katakan.. hehe tak nampak dgn pantas apa kesannya. So makan on off. Then bila pregnant lg, maka beli pulak pregnancy set..  standard sayalah.. tentang vitamin ni culas je nak disiplin.. trimester akhir consume lagi omega.. y ini tekun sedikit memakannya.. 

Maka hingga lepas bersalin, masih berbaki pregnancy set ni..

Bila google sana sini, tentang kelawasan lepas bersalin, ramai cadangkan ostematrix. Memandangkan ada banyak lg, maka cubalah makan.. alhamdulillah, memang mudah.. tambah pula susu untuk baby maintain ada. Dulu masa tm, mmg kurang sangat. Y ini walaupun tak berlebih2 untuk distokkan, tp ada je on demand. Syukur.

Saya tak ambil pun set berpantang. Makan jamu, oste dgn esp, oh plus dgn vit c. Sebab tak di beri makan buah, so sy assume makan tablet ni, dapatlah supply vit c semasa berpantang ni.. hope andaian ni boleh diguna pakai...
Apapun y kita makan semoga mendapat manfaat tubuh dan kesihatan.. yeay 8 hati lagi dah genap 40 hari.. alhamdulillah

6 comments:

  1. Yeay!! Jom same2 kita berShaklee!! hihihi ..kukuhkan empayar orang2 melayu islam plak :)

    ReplyDelete
  2. Start consume masa pregnantkan ammar dulu. Not bad kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya lah... masa tu x familiar lg shaklee

      Delete
  3. Start consume masa pregnantkan ammar dulu. Not bad kan :)

    ReplyDelete
  4. sy bli jugak.tp on off mkn huhuuuu

    ReplyDelete