Jan 25, 2011

boleh kita berkenalan?

cik puan wanRyna dah lama beri assignment. 
maaflah cik puan, kita lambat siapkan. 
err potong markah ke? ;)
kita wat ringkas2 la ya. kalau tak sampai sudah tak terbuat ;)

1. APAKAH STATUS ANDA??
Saya cik puan isteri kepada en tuan suami, 
ibu kepada tuan muda kecik berusia 5 bln. 
Masih bersekolah lagi sekarang ni. 
Mudah2an segera dapat selesai belajar, 
sebab nak kahwin kerja pulak lepas ni..;)

2. CERITAKAN TENTANG DIRI ANDA

merujuk maklumat di JPN, 
saya ni perempuan melayu beragama islam. 
berasal dari selatan tanah melayu. 
Maklumat lengkap boleh rujuk kat ic saya, 
kalau ada jumpa la. ;)

Saya ni pelajar sekolah. 
umur pun sebaya la dengan mak budak sekolah. 
dah dekat 3 tahun sekolah di nippon ni. 
sampai masa, kena berundur la ni. 
maklum la pendatang dgn ehsan

3. CERITAKAN TENTANG BLOG ANDA

blog suka-suka. kadang2 jadi hiburan buat diri sendiri. 
kadang2 jadi perantara bersahabat secara maya,
kadang2 jd library,. 
kadang2 jadi cam warung makan. 
err sedikit sangat la jadi meja belajar. ;) 
tak expose sangat semua cerita y berlabel peribadi, 
tp kadang2 melalui tulisan,
orang lain pun boleh agak peribadi kita kan. 
hehe terpulang pada tafsiran masing2.


4. APA PANDANGAN TENTANG DUNIA BLOG
seronok lagi muhibah, 
terutama bila bertukar2 ziarah 
dengan rakan2 kenalan baru dan lama.
ada tu rasa cam dah kenal lama n akrab,
walhal tak penah bsua muka pun.
bagus kan macam tu.. mesra
betul tak? agaknya ramai y setuju la kan.
5. NASIHAT KEPADA KAWAN2 YANG BARU NAK BUAT BLOG

saya bukan blogger tegar. 
jadi mungkin kurang membantu. 
apapun pada y baru, 
selamat berkenalanlah semua 
& selamat berkarya. 
lama2 makin meriah sana-sini dalam talian ni
6. NYATAKAN KEUNIKAN BLOG ANDA

sekadar coretan biasa, 
kalau ada di antara nya y boleh dikongsi 
dan menambahkan maklumat pd y mbaca, 
alhamdulillah..


7. SAMPAI BILA NAK MENULIS BLOG DAN IMPIAN ANDA DLM DUNIA BLOG

erm selagi ada sambungan & kemudahan 
ke dunia maya ni lah gaknya. 
atau selagi ada kelapangan masa dan idea nak sembang2 apa di sini. 

8. TAG 5 ORANG YG ANDA NAK KENAL SGT..

jangankan 5, 
sy buka kepada semua y baca edisi ni, 
dan rasa nak memperkenalkan diri.. 
salam perkenalan ya semua.


maaf, 
agak terlalu ringkas ice breaking dr saya, 
save the best for last. hehe yooolah
ihik untuk keterangan lanjut, 
sila cari saya ya ;) 
nanti barulah boleh kawan saya belanja aiskrim..
err gambar2 hanya penyeri saja..
selamat bertugas semua! ganbatte

4 comments:

  1. nur.. saya suda jatuh cinta dengan blog nur..kihkih...sgt besh.. cerita cacamerba..kisah student, di negara matahari terbit y saya sgt takut akan cara hidupnya..pastu gaya bahasa y sangaaaaaaaaaaaaaat besh..saya suka bahasa, agaknya klu xamik engineering, saya akan amik bahasa sbg bidang!

    ReplyDelete
  2. wah sudah jatuh cinta. mekasih2.kat sini xmenakutkn..malah kdg2 rs lbh selamat n selesa. cuma, yalah tempat org ;)..

    mmg caca la ceritanya. ada y kena disiratkan disebalik kata. awal2 dulu byk guna simbolik..lama2 kurang mood.apa salahnya integrasi engineering bsama bahasa kan. simfoni gitu (^-^)

    ReplyDelete
  3. Haaa..lambat jawab soalan spm ni ye?? potong -5 markah..Hehe..tq nur sudi menjawabnya. suka bersahabat dgn nur..huhu.comel tuan muda yg kecik tu..geram nak cubit2..ehe..gudluck nur, blaja rajin2. Mesti best kan merantau ke negara org. Semoga nur dan keluarga dirahmati Allah selalu..Amiinn =)

    ReplyDelete
  4. adehh cikgu dah potong markah la.. hehe

    'mekasih acik ryna, mehla dtg jumpa sy' tn muda kecik berkata.

    alhamdulillah. hidup di mana2 ada kelebihan/kekurangan msg2 kn. thanks again ;)

    ReplyDelete