Jul 4, 2012

malam nisfu syaaban

mari kita berkongsi ilmu dan 
sama-sama dapat memperbanyak dan mempertingkatkan amalan. 
semoga diberkati dan diterima olehNya..

juga dengan rendah hati,
saya mohonkan kemaafan dari semua
sekiranya ada yang tersalah bicara :)

"Nisfu Syaaban adalah peristiwa hari ke-15 dalam bulan Syaaban tahun Hijrah. 

Nabi Muhammad s.a.w. menggalakkan umatnya untuk bangun malam 
dan berjaga serta beriktikaf sepanjang malam 
kerana tidak mahu amalan diangkat dalam keadaan tidur atau lalai.

doa Rasulullah s.a.w : 
“Ya Allah aku pohonkan kemaafanMu daripada apa yg akan diturunkan 
dan aku pohonkan keredhaanMu daripada kemurkaanMu 
dan aku berlindung kpdMu daripadaMu. 
Aku tidak dapat menghitung pujian terhadapMu 
seperti kamu memuji diriMu sendiri.”
"

No comments:

Post a Comment