Jun 6, 2011

mulakan hari dengan ceria

masa dah suntuk
yang kurang perlu dilengkapkan
yang tak faham kena belajar
yang tak mahir kena dilatih
yang malas kena disebat dilawan ;)
maka, berusaha berusaha berusahalah...

“Ya Allah, 
berikanlah kemanfaatan ilmu untukku 
apa yang telah Engkau ajarkan kepadaku, 
dan ajarkanlah aku ilmu yang dapat memberi manfaat bagiku 
serta tambahkanlah ilmu untukku, 
segala puji bagi Allah dalam setiap keadaan 
dan saya berlindung kepadaMu dari siksa api neraka.”

13 comments:

  1. amboi cantikyer permaidani ammar ni..nk pinjam bleh????

    ReplyDelete
  2. hehe.sungguhnya tuan muda belajar ye..
    mamanya ni blaja sungguh2 tak? =p

    ReplyDelete
  3. salam easy..tekunnya dia belajar!anak soleh nie..Amin

    ReplyDelete
  4. insyaallah jadi anak yang baik...susah nak mendidik anak² ni...dah jadi ibu bapa, paham la

    ReplyDelete
  5. cahaya: boleh. tapi tak lembut cam permaidani rumput kat rumah bonda tu ;)

    ashra: nampak cam gigih je kan... siap hulur lidah, nak try rasa menda tu..iskkk

    azatie: salam kak. hehe tekun nampaknya kan. mudah2an mmg macam tu la.. thanks ;)

    azam: thanks.. itulah y kita doakan utk anak2 kan

    ReplyDelete
  6. Gambate tuan muda kun! extra gambate untuk mama tuan muda! hehe...

    ReplyDelete
  7. Tuan muda nak digest apa yg dia pelajari tu..tu yang sampai nak jilat karpet tu..ekeke.. besar nanti mesti bijak pandai ni.. =)

    ReplyDelete
  8. Asmara: thanks.. ya mama tn muda dah masuk paras bahaya nih..kih2

    ryna: kih2.. masih valid upanya teori minum air rebusan buku ya ;)

    ReplyDelete
  9. wah sgt colorful eh....baby2 mmg suko la...

    ReplyDelete
  10. papa mifz: tu la.. nampak dia attract kat menda2 y colorful


    アヌム ちゃん : perut kenyang, tekun la sekejap ;)

    ReplyDelete
  11. alololo..AF....kusyuknyer..

    ReplyDelete
  12. he2.. tau nak jd bahan la tu..ecehceh ;)

    ReplyDelete