Sep 16, 2009

(^-^) iftar di kashmeri


fuh fuh fuh..dah nak raya kurang berapa hari,
umah tak bersapu, tak bercat, langsir tak tukar..
hehe super economy sangat la tu kan

oo bz ke? bz wat keja ya.. tengok sensei beri kek kecit..
nah amik sorang satu. tapi sensei pesan makan waktu malam tau.
sekarang ni simpan dulu

yang ini pun.. cam bahulu je..

alkisah minggu sudah, usai solat maghrib, ada pelawaan nak ratah nan di kashmeri.
dekat tak dekat jauh juga la perjalanan..

ok sila buat pilihan..nak ini nak itu..
bila perut lapar, maka minda tak terkawal

akhirnya, memadailah ini sahaja. nampak sikit kan. 4 ketui je..
tapi serius, tak larat nak perabih.. tpaksa kunyah pelahan2. y pasti cheese nan ni mmg marvelous.. cheese nya melimpah2 gebu d dalam.. ala bila la dapat rasa lagi..

makan nan tu, x berkawankan dalca atau kari pun da tiptop..
hehe upss masih puasa lagi kan
see, biskut mazola aka biskut minyak jagung..
saya membuat biskut raya? amazing!
pencapaian terkini dalam hidup

~warna warni rasa saya sekarang~

apa y blaku tu sebenarnya terbaik
baik atau buruk dalam pandang
semuanya utk dijadikan panduan, pengajaran...
pastinya

semua akan datang berpasangan
y susah ada senangnya
y gembira ada sedihnya

kerana itu,
kita tak perlu memilih sebelah pasangan sahaja..
secara pakej, cepat atau lambat
pasangannya akan turut serta sekali

rasa seorang saya
dalam gembira menanti nyata
rupanya ada kata bahwa nyata yang tak ada makna
rupanya ada rasa y mengandaikan jiwa terlupa menghargai apa y ada..

andai benar apa y ada ini tidak memberi makna
takkan berbunyi yang bertepuk sendiri..

dalam hitungan masa
rasa ini sedikit calar
maka
lupakanlah!

padaNya, mohon diberi kekuatan selamanya..
di Ramadhan ini, kabulkan doaku

5 comments:

  1. salam aidilfitri Eize...
    wah...rajinnya buat kuih raya...bagus2....

    ReplyDelete
  2. "YANG I PERCAYA BAHAGIA DIBAYAR DERITA....
    KESENANGAN DIBAYAR KESUSAHAN....
    KERIANGAN DIBAYAR KESUNYIAN....
    YANG DALAM SIMPUL KATA...
    SEMUANYA BERPASANGAN....."
    -u ingat kata2 ni?-

    ReplyDelete
  3. k ira: haha tu kuih raya amatur
    cahaya: ingat dalam hati

    ReplyDelete
  4. sedih la pulak di pagi2 hari ni..
    salam aidilfitri buat cik eize..
    kita xtau pe yg Allah peruntukkan buat kita kn.. (",)

    ReplyDelete
  5. eyeda: salam aidilfitri too ;)

    ReplyDelete