May 15, 2009

~menjelang hari guru..



relevan mei 16, tak lain dari hari seguru malaysia..bila bercerita tentang guru, ironinya tak lari dari budi n jasa. terkenangkan guru-guru sampai bila2 terakam kisah2 yang tercipta. kala diri menginjak remaja, saat diri mencorak hidup..

class of 96. owh seorang saya di sana rupa nya tika itu..terkenang zaman persekolahan yang dah jauh sangat ditinggalkan.. sek rendah dengan nakalnya, sekolah menengah dengan macam2 ceritanya.. bila dikenang2 waktu sekarang ni, macam mimpi pun ada..

hari guru, lebih relevan kepada sekolah berbanding institusi tinggi. walaupun keduanya tempat menimba ilmu. seakan ada perbezaan.. hakikatnya penyatuan itu yang memberi makna berganda

erm macam sayu plak ni. napa ni napa ni.. napa ya? masa y berlalu, dan kita dah berada di mana2..dari satu tingkat ke satu tingkat hidup.. tp terpandangkan belakang, rupanya guru2 itu masih di sana. statik. biar kau menjadi lilin.. & hakikat tanggungjawab dan amanah dari guru utk anak didiknya..

seorang saya kini masih di suatu sekolah.. masih bergelut dengan cita2 dan amanah. bahawa pencarian ilmu itu berterusan, biar secara formal atau sebaliknya. seorang saya sangat menyedari, sampai bila2, di mana dan siapa saya, langkah ini di mana mulanya.. I thank you now for everything you've done... semoga yang terbaik mengiringi kehidupan kita ;)

buat yang tercinta, selamat menyambut hari guru yang ditundakan ke 18 mei nanti.tak pernah terduga bahawa seorang saya akan bersama seorang guru, hingga akhirnya.saya sangat sayangkan seorang guru saya ini.thank you for my dearest teacher!!

2 comments:

  1. selamat hari guru u...
    wlu ape jua hakikatnya...
    p/s:sila bulatkan gambar anda,supaya saya tidak membuat sebarang tafsiran:-p

    ReplyDelete
  2. ahaha saya mmg sudah cukup bulat dlm gambar tu. er maklumla diri ini agak kurang bercahaya fizikalnya maka selalulah gelap dalam terang...ahahaha

    ReplyDelete