Nov 8, 2011

ibadah qurban

salam aidiladha buat semua
alhamdulillah syukur nikmat atas tiap2 rezeki pemberian Allah
tahun ni buat ibadah kurban di kedua-dua belah keluarga
 
kebetulan pula. suasana pagi tu
hening je
lepas solat hari raya dan takbir

semua dah berkumpul untuk membantu

err kita skip gambar yang penting.
masa ni tuan muda dah tak selesa nak join
nak tidur pulak

bila keluar semula dah selesai
tinggal sesi pembahagian

alhamdulillah sekali lagi

semoga diterima

Firman Allah subhanahu wata‘ala: { فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ }

Maksudnya: “Maka kerjakanlah sembahyang kerana 
Tuhanmu dan sembelihlah qurban (sebagai tanda syukur)” 
(Surah Al-Kauthar 108:2) 

9 comments:

  1. meriah suasana tengok ibadah korban ni..rasa syukur,kita di negara islam..

    ReplyDelete
  2. Selamat hari raya Aidiladha ez =)

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah..kami thun ni dptla pulak dgg korban dr kwan pakistan.alhamdulillah ade rezeki dpt mkn kamben...;)

    ReplyDelete
  4. kamalia: alhamdulillah.. rezeki di mana2 je kan ;)

    anum: alhamdulillah, meriah juga sambutan..;)

    ReplyDelete
  5. meriahkn suasana raya haji di kg....k'ida kt sini sib baik ada kwn2...berkumpul beramai2.tak der la terasa sgt

    ReplyDelete
  6. meriahhh... syukur alhamdulillah dengan kurniaan dari-Nya...

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah.. seronok tgk suasana tu..:) rindu rasanya

    ReplyDelete
  8. k ida: itulah..waktu2 macam ni mmg meriah suasana kat kg kan.. ;)

    hanis: alhamdulillah, sama2 berkongsi

    juwita: baru tahun ni dapat kembali merayakan aidiladha.. ;)

    ReplyDelete