Sep 22, 2011

rumah cantik tepi sawah

kalau namanya sawah ni, rasa indah je pemandangan
elok, terbentang luas je
 
mula pula la nak berangan duduk2 tepi sawah
sambil tgk burung berkicau pulang petang
melukis pemandangan cam nur kasih dengan adamnya  
ah ye
indah betul angan2 tu kan
apsal penat lelah, jerih payah
si petani tu membanting tulang keringat
tak termasuk dalam scene ya..
hehe kalau berani cubalah
oh betapa tingginya jasa seorang petani
y berbudi kepada tanah
semoga dipermudah segala urusan
 
mana butir berasnya?
tak ada lagi la tu
 
subhanallah.. memang cantik bumi Allah ni
semoga kita selalu memelihara dan memanfaatkan kurniaanNya
tu tengok tu.
terpesona sat dengan integrasi sawah y menghijau,
langit nan biru, awan memutih dan rekaan rumah tu
lengkap je tengok.
haa cantik la design macam ni.
sayounara..
sampai jumpa lagi lah, rumah idaman..;)

12 comments:

  1. kita rasa duduk tepi sawah mesti banyak serangga² yang tak wujud kat tempat lain... ohh, daku tak tahan rasanya ;)

    ReplyDelete
  2. hijaunyer mata memandang.. :)

    ReplyDelete
  3. kucingorengemok.. kita pun rasa mcm tu gak.. hehe memandang manis2 je laman org ;)

    myrule: sejuk menghijau kan..;)

    ReplyDelete
  4. subhanAllah...cantiknye kak... =)

    ReplyDelete
  5. boleh jugaa :) nanti kita berkunjung ke teratak tu kalau rasa nak tgk hijau2.. hihhh

    ReplyDelete
  6. soo: cantik kan..:)

    zuriani: meh la datang.. tp kan kita tatau sapa tn punya rumah tu..hehe

    ReplyDelete
  7. saujana mata memandang kn u...
    Alahai andai impian menjadi kenyataan..:-)

    ReplyDelete
  8. cantik kan.. mudah2an semua impian y didoakan akan tercapai ;)

    ReplyDelete
  9. cantik..subhanallah ini kat jjepun kan rumah ni... lawa suasana nya

    ReplyDelete
  10. indah kan.. ya pemandangan kat sini.. eh sejam la dari rumah saya..:)

    ReplyDelete
  11. sgt impikan rumah tepi sawah...sejuk je pemandangan kehijauan tu.hehe..tapi saya turun bendang pun tak merasa lagi.uhuk..

    ReplyDelete
  12. sy pun belum pernah rasa suasana sbnar.. maksudnya tinggal sehari ke.. hehehe lalu je tu adalah

    ReplyDelete