May 30, 2011

bila dah mula cari kerja lain

ni la masalahnya kalau dah rasa macam takda kerja 
ada je yang nak dicuba
terjumpa ni di daiso
eh rasa mau cuba la pulak
bergegas2 dalam hujan balik umah
mula kul 8 siap 2 jam kemudian 
(berserta makan2 dan menyembang2 dengan orang tanah melayu)
sambil juga melawakkan diri bersama2 ML siaran tertangguh
alah2.. 'cantik' bebeno jahitannya.. bersimpang siur.
rasanya gred d je dr segi persembahan dan kekemasan..hik2
memang sebab tu la sampai ke sudah tak reti2 menjahit
jangankan baju kurung, menyembat jahitan teretas pun tak lepas.
musykil la jugak. kenapa kepandaian emak menjahit tu tak turun kat saya
ke manakah perginya?
aishhh
haha belang2 warnanya. benang dah abis
ni kalau tn muda tau perangai mak dia..
jangan dia geleng pala cam tn.besar sudah.. ;)

12 comments:

  1. Rajinnyer..x cantik x per..yang penting hasil dari cinta dan sayang...

    Mummy AH lagila..jahit butang pun fail...heheh

    ReplyDelete
  2. rajin dan cantiknyaaaa...suka2

    ReplyDelete
  3. Wah, cntik la tu..ok ape, ada seninya..hehe..practice makes perfect ;)

    ReplyDelete
  4. kite pun ade beli gak kat daiso..cukup byk..pastu,buatnye 1 2 je..last2 sume simpan dlm gobok,jd pekasam.nak buat ni kena tgok angin rajin gak.tp,sy mls manjang..ekeke

    ReplyDelete
  5. samalah kita.beginner,tapi kita kreatif la tu.kena rajin2 jahit,leh asah skil..cewahh..cakap tuk diri sendiri sebenarnya gak..tak kemas2 jahit lagi.

    ReplyDelete
  6. myrule: rajin2..hehe sememeh je kan jahitannya...;)

    hanis my: hehe..semangat2

    ryna: cantik kalau buat lg kemas kan..takpe2, beli lg nanti ;)

    kamalia: huuu suka la plak dgn menda2 ni tetiba

    ashra: keh2...beginner y tak maju2..ni la orangnya ;)

    ReplyDelete
  7. wahh rajinnya....cantik dah la tu...saya pun tak pandai jahit menjahit ni..:)

    ReplyDelete
  8. hihi,cantik lah tu..skurang2nya blh jgk m'jahit,liza ni klu btang t'cabut pun x pndai dah nk jahit blk.

    ReplyDelete
  9. nieza: hehe saja je. nampak cantik lak diy kit tu. kena practice lg bg kemas lah

    UmmiAlesya: takpa. kalau terdesak menjadi juga kadang2..hehe

    ReplyDelete
  10. kena ada minat baru menjadi. Not bad.




    * dulu rajin memborong di 100yen..sekarang daiso pulak !

    ReplyDelete
  11. kalau kita gi daiso tu mmg merambang je mata nak amik masuk bakul. tp kang ada je yg diguna. hihi..

    ReplyDelete
  12. azrina: hehe kita ni memang pantang jumpa menda comei2 kat 100yen..;)

    asmara: bestkn. duk lama2 kat situ pun tahan...rasa nak amik semua jee

    ReplyDelete